LÖSEV’li çocuklar kış kampında üniversiteleri gezdi

LÖSEV tarafından düzenlenen kış kampına katılan gençler, hayallerindeki üniversiteleri yerinde ziyaret etme imkanına kavuştu.

LÖSEV, küçük yaşta lösemi hastalığını yenerek, üniversite sınavlarına hazırlanan öğrenciler için kış kampı düzenleyerek, üniversite ziyaretleri gerçekleştirdi. Sömestr tatiline denk gelen kış kampına, çeşitli illerden LÖSEV’e kayıtlı birçok öğrenci katıldı.

LÖSEV aracılığıyla yapılan kış kampına katılan öğrenciler, Ankara’da bulunan Lösemili Çocuklar Köyü‘nde konakladı. Bu yıl Yükseköğretim Kurumları Sınavı‘na (YKS) girecek öğrenciler için düzenlenen gezilerde öğrenciler, Ankara ve Eskişehir’de bulunan üniversiteleri gezdi. Kış kampı kapsamında düzenlenen gezilerde öğrenciler, üniversiteler hakkında merak ettiklerini yetkililere sorarak öğrendiler.

Kamp süresince LÖSEV‘in Ankara’da yer alan Lösemili Çocuklar Köyü‘nde konaklayacaklarını belirten LÖSEV Sosyal Hizmetler Akdeniz Bölge Sorumlusu Merve Can, Kış kampında üniversiteye hazırlanan LÖSEV‘e kayıtlı gençlere üniversite ziyaretleri yaptırıyoruz. Hem okulları tanısınlar hem de onlara moral olsun istiyoruz. Projeyle seçecekleri bölümler hakkında fikir sahibi olmalarını ve ders çalışma azimlerinin artmasını amaçlıyoruz. Eskişehir’de de Anadolu Üniversitesini (AÜ) gezdiler. Gençlerimizi talepleri doğrultusunda Türkiye’nin en iyi üniversitelerini gezdirmeye çalışıyoruz.” şeklinde ifadelerini belirtti.

Küçük yaşta lösemi teşhisi konarak uzun süre tedavi gören çocukların katılımıyla gerçekleşen kış kampı, çocukların bir yandan kişisel gelişimlerini geliştirmeyi amaçlarken, diğer yandan da seçmeyi düşündükleri meslekler hakkında daha detaylı bilgi edinmelerini de amaçlıyor.

Kampa katılan öğrencilerden biri olan Ozan Nahiyettin Otal duygu ve düşüncelerini şu şekilde ifade ediyor “Önce ‘kabakulak hastalığı’ dendi, ne olduğu bulunamadı. Araştırmalar sonunda Eskişehir Osmangazi Üniversitesi (ESOGÜ) Tıp Fakültesi Hastanesinde lösemi teşhisi konuldu. 12 günlük tedavi sürecinin ardından LÖSANTE Çocuk ve Yetişkin Hastanesine gittim. Orada tedavi gördüm. Hastaneye ilk yattığımda lösemi olduğumu bilmiyordum. Ancak farklı bir durumun olduğunu hissediyordum. Aynı odada saçı dökülmüş bir arkadaşım vardı. Ne olduğunu kestiremiyordum. Daha sonra annem bana lösemi olduğumu söyledi. O zaman dünya başıma yıkıldı ancak ‘Ben bu hastalığı yeneceğim.’ dedim. Zorlu sürecin ardından iyileştim. Ancak 10 ay sonra lösemi tekrarladı. Babamdan yapılan ilik nakliyle iyileştim. Şimdi Allah’a şükür bu zamana kadar geldim. Hastalığın en önemli ilacı moral. Moral yoksa her şey boşa gider. Şimdi üniversiteye hazırlanıyorum. Uzay ve havacılıkla ilgili bir üniversite ve bölümü kazanmayı istiyorum.”